ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки «Розроблення проекту внесення змін до детального плану території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради
ЗАЯВА
Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
«Розроблення проекту внесення змін до детального плану території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради, Звягельського району, Житомирської області, кад. № 1824084000:01:000:0852»
Замовник СЕО
Замовником проекту містобудівної документації є Брониківської сільської ради: 11774, с. Романівка, вул. Центральна, 22, Звягельський р-н, Житомирська обл., код ЄДРПОУ: 04348800, тел.: (04141)61531, електронна адреса: bronuku_otg@ukr.net.
Інвестор – Брониківська сільська рада.
Вид та основні цілі ДДП, його зв'язок з іншими документами державного планування
Містобудівна документація «Розроблення проекту внесення змін до детального плану території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради, Звягельського району, Житомирської області, кад. №1824084000:01:000:0852» розробляється на підставі рішення Брониківської сільської ради від 31.08.2023 р. № 2244 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території».
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення індустріального парку «Кущове парк», формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо будівництва об’єкту в межах проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Детальний план території розробляється та затверджується в інтересах територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ст. 19 п. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області з урахуванням державних і регіональних інтересів.
Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Враховуючи п. 10 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», в якому йдеться про інфраструктурні проекти, а саме: облаштування індустріальних парків, то дана планована діяльність відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
Індустріальний парк «Кущове парк» розташований на території земельної ділянки №1824084000:01:000:0852, яка знаходиться за адресою: на території Брониківської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області.
За проектною документацією даного детального плану території, земельна ділянка площею 39,746 га має цільове призначення 11.02 «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості» (згідно із класифікацією видів цільового призначення земель, Державний комітет України із земельних ресурсів наказ №548 від 23.07.2010 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель»).
Об’єкти культурно-побутового обслуговування в межах ділянки проектування ДПТ не передбачені.
Детальним планом передбачається розміщення таких основних будівель і споруд: виробничо-складські будівлі з офісними приміщеннями, громадська будівля, пожежне депо, локальні очисні споруди, водойма для технічних потреб, майданчик для контейнерів сміття, свердловина, КТП, автостоянка.
Параметри кожного проектного об’єкту у випадку його відхилення від рішення детального плану території (допускається уточнення контуру забудови, благоустрою) визначається ескізними намірами забудови та містобудівними розрахунками з відповідною ув’язкою з рішенням ДПТ. У випадку необхідності, у затверджений ДПТ можуть бути внесені зміни у встановленому чинним законодавством порядку.
Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території розміщення індустріального парку «Кущове парк» на земельній ділянці державної власності загальною площею 39,746 га (кадастровий номер 1824084000:01:000:0852).
Ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Стратегічна екологічна оцінка ДПТ враховуватиме ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунтів, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини, у тому числі вторинні, кумулятивні, синергічні, коротко-, середньо- та довгострокові, постійні й тимчасові, позитивні та негативні, а також взаємодію цих факторів. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
атмосферне повітря;
клімат і мікроклімат;
відходи;
водні ресурси;
геологічне середовище, ґрунти і земельні ресурси (у тому числі вилучення земельних ділянок);
біорізноманіття, стан фауни і флори;
соціальне та техногенне середовища.
Атмосферне повітря. Викиди в атмосферне повітря (в основному, твердих частинок і газів) очікуються на етапі будівництва інфраструктури. Вплив індустріального парку на якість повітря в населених пунктах, які розташовані поблизу, як правило, обумовлюється типом і масштабом діяльності на об’єкті, а також відстанню до об’єкта джерела забруднення. Загальний вплив проектованого об’єкту на якість повітря є незначним.
Клімат та мікроклімат. Негативних впливів не передбачається. Особливості кліматичних умов, які сприяють зростанню інтенсивності впливів діяльності на навколишнє середовище, відсутні.
Відходи. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, вийнятий ґрунт, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи.
При умові належного тимчасового зберігання відходів у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки, їх сортування та передачі спеціалізованим підприємствам, забезпечується безпечний рівень впливу на навколишнє середовище.
Водне середовище. До впливів планованої діяльності на водне середовище відноситься споживання води та утворення господарсько-побутових стічних вод від сантехнічних приборів, утворення поверхнево-зливових стічних вод. Планується влаштування двох окремих систем водопостачання на господарсько-питні та протипожежні потреби території проектного об’єкту, від свердловини, яка розташована в межах ділянки проектування. Об’єкт будуватиметься поза межами прибережних захисних смуг водних об'єктів. Скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти не передбачається, на території планується встановлення септику.
Геологічне середовище та ґрунти. Негативний вплив відсутній. Запланована діяльність відбуватиметься на земельній ділянці з наступним цільовим призначенням: Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, кадастровий номер 1824084000:01:000:0852.
Додаткове землевідведення не вимагається.
Рослинний та тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду. Ділянка проектованого будівництва передбачається в межах території, на якій відсутні природні комплекси, об’єкти природно-заповідного фонду, ареали проживання рідкісних тварин, місця зростання рідкісних рослин тощо.
Будівництво і експлуатація об'єкту планованої діяльності при дотриманні вимог з охорони довкілля матиме мінімальний шкідливий вплив на рослинний та тваринний світ та їх біорізноманіття.
Соціальне та техногенне середовища. Експлуатація та будівництво об’єкту не буде спричиняти негативного впливу на стан здоров’я населення на прилеглій території. Умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в період будівництва та експлуатації проектного об’єкту не погіршаться. Статистика захворюваності місцевого населення не зміниться.
Взаємодія із місцевим населенням матиме позитивний характер, так як будуть створені додаткові робочі місця. Крім того, населені пункти отримають додаткове фінансування для вирішення проблем та реалізації важливих для громад проектів.
В період будівельно-монтажних робіт джерелами шуму будуть будівельна техніка та автотранспорт, задіяні при будівництві. Під час експлуатації об’єкту планованої діяльності шумове навантаження на прилеглі до об’єкту території допустиме.
б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом. Територій, які мають статус природно-заповідних об’єктів, безпосередньо на ділянці та поряд з нею, немає. Смарагдова мережа на ділянці та поряд з нею відсутня.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Транскордонні наслідки відсутні.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) немає.
Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Методологічною основою стратегічної екологічної оцінки проекту «Розроблення проекту внесення змін до детального плану території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради, Звягельського району, Житомирської області, кад. № 1824084000:01:000:0852» є системний підхід. З метою сприяння досягненню сталого розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження зазначеного ДПТ будуть використані такі методи: загальні: аналіз, синтез, формалізація, порівняння, логічний, ідеалізації, експертних оцінок тощо; графічні; нормативно-правового регулювання; економіко-математичні методи, моделювання; інформаційні; прогнозування; соціоекологічні методи. Всі припущення, які будуть зроблені в разі, коли бракує конкретних показників, носять консервативний характер (для врахування найгіршого з імовірних варіантів впливу).
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності): інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту ДПТ; статистичну інформацію щодо району планованої діяльності; дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.); дані топографічних та геологічних вишукувань; діючі методики розрахунку викидів забруднюючих речовин від планованих джерел викиду; комп’ютерні програмні комплекси для розрахунку розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосферного повітря; іншу доступну інформацію.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об'єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ»:
збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі;
недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;
збереження цілісності природних угруповань диких тварин;
запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів;
охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;
недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу;
розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:
відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2, 3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме:
П.2. Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
П.3. У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої цієї статті.
У складі містобудівної документації «Розроблення проекту внесення змін до детального плану території для створення індустріального парку «Кущове парк» на території Брониківської сільської ради, Звягельського району, Житомирської області, кад. № 1824084000:01:000:0852», буде розроблений розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та бути прирівняним до звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Брониківська сільська рада, Звягельського р-ну 11774, с. Романівка, вул. Центральна, 22, Звягельський р-н, Житомирська обл., код ЄДРПОУ: 04348800, тел.: (04141)61531, електронна адреса: bronuku_otg@ukr.net.
Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 15 днів з дня її оприлюднення.
Органи, зазначені у статті 8 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», щодо проектів документів державного планування місцевого та регіонального рівнів надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки у строк, що не перевищує 15 днів з дня отримання такої за
яви.
Зауваження та пропозиції подавати протягом 15 діб з моменту оприлюднення на сайті замовника.